Followers

Friday, December 31, 2010

hola 2011

slamat taun baru...azam bru...
sok blek dungun... =(
teramat lah bosan...
da la x best langsung..
1001 beze ngn kl..
kalo leyh ari2 nk lpak ngn membe2 kt sini..
xpe2...cuti sem nih jumpe lg ...
mne yg x smpat jumpe tuh ..jom2 hangout nnti..
xD

Wednesday, December 29, 2010

Wednesday, December 1, 2010

Wednesday, November 10, 2010

prektiss choir

x ready pon time nih..
byk gler silap..
grr..
>,<

sadness and sorrow (recorder)



men sje2 je...
xde note..kalo salah biase ar tuh..
hentam aslkan same bunyi..
hahah...

last paper

this sunday my last paper utk sem 1...
perghh..
asl laa lmbat sgt...
da la start awl....abes last skali...
grrrr..
sunyi je kolej nih..
tggal dak2 fakulti hotel je...
yg laen sume da mngangkang kat umah...
ahah...
c u soon dak2 kl...
lame x lpak..
huh..
xD

Tuesday, November 9, 2010

patah hati



wow..
like it.. xD

mustahilkah nk berubah..?

Mustahilkah? Susahkah? Pasti jawapannya tidak mustahil.

Tetapi bukankah perubahan itu ada dua jenis iaitu perubahan positif atau perubahan negatif (nauzubillah).

Tiba-tiba terfikir satu persoalan.

Mengapakah untuk melakukan perubahan yang positif itu lebih susah berbanding perubahan ke arah yang lebih negatif?

Adakah kerana diri ini lemah? Lemah untuk melawan godaan syaitan?

"Dan sesungguhnya syaitan-syaitan itu benar-benar menghalangi mereka dari jalan yang benar dan mereka menyangka bahwa mereka mendapat petunjuk" - Surah Az-Zukhruf 43 : 37

"Dan janganlah kamu sekali-kali dipalingkan oleh syaitan sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu" - Surah Az-Zukhruf 43 : 62

Tarik nafas dalam-dalam. Ambil masa, fikir sejenak.

Yang mana lebih kita kejarkan? Perbuahan yang lebih bagus atau yang sebaliknya?

Pastinya yang lebih baik.

Tetapi tidak dapat untuk kita nafikan untuk melakukan perubahan kearah kebaikan ini, jalannya dihiasi dengan ranjau yang peuh berduri, halangan, ejekan, ujian, dan semua ini adalah dugaan.

Kadang-kadang untuk berubah ini penuh dengan bisikan dan desas-desus manusia:

"Eh, kenapa A pakai tudung sekarang ini, bukankah dahulu dia seorang minah rempit, ini mesti tak lama nie!"

"Alhamdulillah, A dah mula berubah insya Allah sentiasa dirahmatinya"

Hendaklah kita sematkan dalam pemikiran kita, janganlah sesekali kita terpengaruh dengan kata-kata negatif terhadap diri kita, kerana andai kata kita terpengaruh dengan kata-kata tersebut, pasti berat kaki ini untuk melangkah ke alam baru, berat lagi hati ini untuk melakukannya.

Percayalah, kita lebih mengenali diri kita dari orang-orang lain, dan Allah lebih mengenali kita dari diri sendiri.

Tidaklah semua perkara itu manis untuk menuju ke syurga, kerana pasti Allah selitkan sedikit ujian untuk kita, bagi menguji diri ini.

"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan, “Kami telah beriman”, dan mereka tidak diuji?" - Surah Al-Ankabut 29:2

Apakah definisi perubahan sebenar dalam diri kita? Adakah hanya dari segi fizikal atau hati nurani? Yang mana akan datang dulu?

Sebenarnya, yang mana datang dahulu itu tidak penting, kerana yang lagi penting adalah hasilnya.

Andai kita rasa, perubahan fizikal seperti melabuhkan tudung dan pakaian itu lebih mudah, maka lakukan itu dahulu, kemudian kita melatih hati ini satu persatu, andai kita merasakan hati ini lagi senang untuk dilatih, maka latihlah ia dahulu.

Kerana perubahan itu datangnya dari hati yang ikhlas, yang tulus. Insya Allah.

Mari mulakan langkah kita bersama, kerana pintu taubat itu sentiasa terbuka.

Manusia sentiasa perlukan perubahan kerana iman kita naik dan turun. Jangan biar jalan kita dihiasi dengan futur.

- Artikel iluvislam.com-

saye sgt suke... xD

pemergianmu - in-team





Kau masih tersenyum mengubat lara

Selindung derita yang kau rasa

Senyuman yang mententeramkan

Setiap insan yang kebimbangan

Hakikatnya, tak tertanggung lagi derita

Di pangkuan isterimu Humaira?

Menunggu saat ketikanya

Diangkat rohmu bertemu Yang Esa

Tangan dicelup di bejana air

Kau sapu di muka mengurangkan pedih

Beralun zikir menutur kasih

Pada umat dan akhirat

Dan tibalah waktu ajal bertamu

Penuh ketenangan jiwamu berlalu

Linangan air mata syahdu

Iringi pemergianmu

Oh sukarnya untuk umat menerima

Bahkan payah untuk Umar mempercaya

Tetapi iman merelakan jua

Bahawa manusia ?kan mati akhirnya

Tak terlafaz kata mengungkap hiba

Gerhanalah seluruh semesta

Walaupun kau telah tiada

Bersemarak cintamu selamanya

Ya Rasulallah

Kau tinggalkan kami warisan yang abadi

Dan bersaksilah sesungguhnya

Kami merinduimu

Monday, November 8, 2010

headache..

ingt kan cabaran kat U biase2 jer...

hmm... tp lg mcm2 masalah ak duk U nih..

pening pale otak ak..tension..

nk blaja pon x tng...

tak tahan tol ngn mcm2 prangai org ,mcm2 hal ...

miss kl so damn much...

rse cam xnk balek dungun dah..

rse cam nk tuka kampus je..

rse cam nk tuka course jer..

arghhh...~!

Thursday, September 9, 2010

slamat ari raye rakan!

all my best fren kat seri keramat...
slamat ari raye..
mntak maaf byk2 la if ak ade wat silap ngn
korang dlu or skarang...taw ak byk wat silap...
walaopon da msok U..ak still x lupekan kalian sume..
huhu..korang terbaek..the best !
we'll be frenz till the end~


rakan2 uitm dungun...
slamat ari raye jugak...
sory kalo wat salah ngn korang...
n thanks jd kan hari2 aku kt sane ceria..
especially my rummate ngn dak2 HMD1HE/F...
x lupe gak dak2 banking yg sesat sntiase dlm blik ak..huhu..
=D

and lastly...slamat ari raye maaf zahir & batin
kpd sume umat islam...warge blogger..facebook..myspace..ym dan sbagainye..
salam aidilfitri..

Sunday, June 6, 2010

the right decision!

for the first time..
upu m'buat kputusan yg m'banggekan aku..haha!
first check kputusan rayuan ..die kate x dpt..
agk dukacita..huhu..
then smbil men2 fb .. ak try lg td..
then die kate dpt dip. pengurusan hotel & pelancongn..
kat uitm dungun..i said "wow" ...
then refresh bpe kali page tuh...
rupe2 nye x salah..
alhamdulillah!
dpt gak akhirnye...

tp agk brlaku pmbaziran ak da byr rm250 kat kptm..
but..my parents kate xpe...huh..naseb baek..
suke ar kptm dpt rm250 free2.. grrr...

Monday, May 24, 2010

tensionn!

erghhh...!
asl la susah sgt nk wat keputusan ek...
nih sume upu nye psl ar nih..
ak da tak taw nk msok mane..
nk tnggu rayuan lak...harapan arh!
nmpak nye KPTM la jawap nye..
tp cam xde mood nk msok kptm..
haish...
parents bkn nk bg sokongn or ape ke..
tak abis2 psl lesen ...mcm la lesen tuh leyh tentukan
mase dpan akuh!
serius kebuntuan gler...
wuarghhh~

T_T

Monday, May 3, 2010

harapan.....

oh oh...
terase kecewe ak x dpt upu....
punye lah excited nk g check ..
bkak2...tupp...perghh..
hahaha...
ilang trus mooddd ak nk g intrview kje ...
bkak je fb..."AK DPT UITM NIII...AK DPT UITM TUUU...bla bla bla..."
haha...tension je bace...ramai yg dpt jauh2 lak x b'syukur...
ak mmg x mengharap dpt pon sbenanye..
ramai agi result lg bgus dri ak...
da la kolej2 yg ak mnat sume nye intake bulan 4 ...
sume ak reject kononnye mnunggu upu nih...
padahalll....hmm =,=
skang tnggu result rayuan lak...
adoyai....

mende yg ak apply x dpt2..
mende yg x apply dpt lak..
"TAHNIAH! ANDA DITAWARKAN UNTUK MENGIKUTI PENGAJIAN KE TINGKATAN 6
SMK TAMAN MELAWATI. JURUSAN KEMANUSIAAN....."
hahaha...dah la "tahniah" tu colourful...menaekkan smangat la konon...
malang nye...ak da xnk pkai baju skola lg...
gosok baju...kemas beg....assembly...
tidak akan ku ulang semula... weee...

Wednesday, April 21, 2010

Open ur eyes




Look around yourselves
Can’t you see this wonder
Spreaded infront of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony

Let’s start question in ourselves
Isn’t this proof enough for us
Or are we so blind
To push it all aside..
No..

We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..

Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you’re feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?

Lets start question in ourselves
Isn’t this proof enough for us?
Or are we so blind
To push it all aside..?
No..

We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..

When a baby’s born
So helpless and weak
And you’re watching him growing..
So why deny
Whats in front of your eyes
The biggest miracle of life..

We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look quiet we’ll see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..

Open your eyes and hearts and minds
If you just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..

Allah..
You created everything
We belong to You
Ya Robb we raise our hands
Forever we thank You..
Alhamdulillah..

Artist: Maher Zain
Album: Thank You Allah