Followers

Thursday, October 20, 2011

pernahkah sahabat dihargai?








rakan.....teman...sahabat....kawan....saudara ....
mereka adalah teman hidup yg mengisi kekosongan didalam sebahagian kite di dunie ini...
tapi... pernah kah seorang sahabat itu dihargai ? pernahkah seorang teman itu dikasihi ? pernahkah seorang kawan itu disayangi..? PERNAH... tetapi .. bkn semua yg hargai...yg kasihi...yg menyayangi mereka... malah ade yg menganggap hal ini perkare yg remeh ... oleh kerana digelar "KAWAN" ... die sanggup kecilkan hati mereke...die juga sanggup mempermainkan mereke.. kerana baginye kawan itu bkn keluarge yg boleh dibuat sesuka hati...tetapi ...insan yg digelar rakan...kawan...sahabat ...mereka juga MANUSIA... mempunyai hati dan perasaan... ya..mungkin mereka akan bergelak ketawa apabile mendengar perkataan "SAHABAT SEJATI" ...tetapi mereka tidak sedar akan diri mereka jika tiada teman ...rakan dan juga kawan....bolehkah saudara saudari bukti kan diri kalian tanpa insan yg digelar "sahabat" ini..? buktikan jika ada diantara kalian yg tidak mempunyai rakan.... saye berani jamin dgn mendelete semula post ini ...

sekian dari saye ... salam blogger..~







sesungguhnya rahmat Allah amat dekat kepada orang-orang yang berbuat baik, " (QS Al A'raf :56 )

*berbuat baik dengan cara menjalankan perintah Allah dan Rasul-Nya , sopan santun, tolong menolong antara satu sesama ciptaan Allah , yakni tolong menolong dalam kebaikan, adil, jujur, taat pada orangtua, tidak berkata kotor , tidak berkata kasar , dan lain semacamnya.




2 comments:

Asy Faro said...

setiap kali aku ditanya siapakah kawan baik kamu?

aku tak tau nak jawab apa dan aku dan hnya katakan tak ada.

sbb sbenarnya semua kawan aku adalah kawan baik aku...terlalu ramai untuk aku sebut satu persatu

Hani Syida said...

btol..kte sume x ley hdup tnpe kawan..wlupn kwn 2 -ve skap nyer..tp dr dye, kte tau mne yg baik dan buruk..bgitu juga dgn kwn yg +ve sikap nyer..dr dye kte dpt blaja ssuatu yg x prnh kte tau..2lah kawan..dan shabat akan sntiasa ad brsama kte wktu susah dan senang..ad kala nyer org kata kte lupa akan seorg shabat e2, tp sbnr nyer tdak..krana, hnye ati kte yg mngetahui kte sdang mrindui mreka..
-->kawan dan sahabat..